Avui dissabte amb el professor de Piano Toni Terrades hem fet una classe una mica diferent a lo habitual.
Hem començat a repassar el acords. Com ja sabiem hem revisat la preponderància que tenen els acords de primer grau, de quart grau i de quint grau. Si estasim amb l'escala de Do, serien el Do major, el Fa major i el Sol major.
A qualsevol escala al quint grau se li diu dominant i la funció que se li sol donar es la de acabament del tema. El quint grau es major, però te la sèptima menor.
A la hora d'armonitzar normalment s'empren acords que tenen la primera nota de la melodia dintre de l'acord o bé en funció de fundamental, però també en funció de tercera o cinquena. Inclús també se pot emplear un acord que tengui la nota de la melodía com a Sèptima. Un exemple d'aquest darrer cas sol esser la fa que empra l'acord de sol ja que la sèptima d'aquest acord es la nota fa.
Si comparam la música amb la pintura, podríem assimilar el fer el dibuix amb la melodía, i donar el color amb l'armonia (acords). Pintar=melodía, Colorejar=armonia (acords).
Hem estat armonitzant bastants d'exercisis del llibre groc de la pàgina 15. Després els tocàvem evidentment.
Hem fet la melodía de la cançó "Qué será, será!" i també hem tocat els acords.
Es podria fer la similitud entre les parts de la música i qualitats de les persones. La part melòdica està relacionada amb l'emocionalitat de la persona. La part armònica està relacionada amb la part més intelectual i per acabar el ritme te més a veurer amb la part més visceral o viciosa.
Per acabar hem fet lectura de ritme amb les baquetes. Hem acabat fent lectura de corxeres. Sonava bastant a pas de processó.
dissabte, 16 de maig del 2009
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada