dimarts, 20 de novembre del 2007

Tercera Classe - 17/11/07

Aquí jo havia practicat una mica menys que les altres dues classes. Encara que sí havia entes els exercicis.

Dir que m'havia mandat els noms a les notes que ell havia diubuixat a 5 pentagrames i els havia encertades totes.

Me va fer practicar els exercicis que m'havia mandat la setmana passada. Va veure que havia practicat una mica encara que me faltava molt a aprendrer. Va dir que anava bé que així agafaria pràctica i que la ma aniria agafant la postura correcta de "pianista".

En Tomi me va explicar la diferència entre acords menors i majors. Els majors son els que entre la seva primera i tercera pulsació hi ha dos tons de diferència. Els menors, en canvi, son els que n'hi ha solament 1 i mig. Això implica que els acords on entre la seva primera i tercera hi ha dues tecles blanques juntes (mi-fa i si-do) son acords menors. Per fer-los majors s'ha de posar-hi un sostingut per fer pujar mig tò.

Me va posar un exercisi on jo havia de dibuixar a un pentagrama tota l'escala començant per sol. Aquí jo havia de dir quins acords eren majors i quins eren menors. Ell m'havia dit que sempre a una escala completa el Primer, Quart i Quint son majors i que els Segon, Tercer, Sisè i Setè son menors ¿¿¿???. No ho vaig acabar d'entendre.

Sogons aquest principi si entre tercera i quarta i entre septima i octava hi ha mig tò es posible que s'hagi d'afegir algun bemol o sostingut per alterar el tò natural de la nota.

Jo he fet l'exercisi així com he sabut. El pòxim dia l'hi ho hauré de consultar.

L'altra exercisi torna a esser el de fer una sèrie d'acords amb la mà esquerra i una rodona amb la ma dreta fent coincidir la fundamental de la ma esquerra amb la priemra digitació de la mà dreta (que despres repetirà el mateix acord 4 vegades mes per la tercera i quinta).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada